Politica de Retur
Retur în 14 zile calendaristice: Persoanele fizice care achizitioneaza produse de pe site-ul rokagress.ro au posibilitatea sa se retraga din contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice de la primire ( persoanele juridice nu se incadreaza la aceasta optiune ) .
Pasul 1. Completeaza formularul de retragere din contract
Completeaza formularul de retragere din contract. Dacă sunt câmpuri unde nu ai informația la îndemână, poți completa cu valoarea 0. Important este să completezi corect datele tale (Numele pe care a fost plasată comanda, numarul comenzii , adresa de email, numărul de telefon, contul bancare pentru returnarea contravalorii produselor și indicativul produsului pe care vrei să îl returnezi).
Pasul 2. Pregateste coletul si trimite-l catre noi
Este obligatoriu sa trimiti produsul, impreuna cu cutia originala a acestuia, nedeteriorata, toate accesoriile primite, certificatul de garantie, o copie a facturii si formularul de retragere din contract (cererea de retur) completat. Toate acestea trebuie impachetate corespunzator in alta cutie, nu in cutia produsului. Retragerea ta din contract va fi posibila doar daca se respecta termenul de 14 zile de livrare de la notificarea de retragere. Costurile de returnare sunt suportate de catre cumparator, conform legii.
Adresa la care trimiti coletul este :
Destinatar: SC NATALDENT SRL
Adresa: STR. GARII, NR 2, PARTER
La predarea coletului către curier, asigură-te că numărul comenzii la care faci retur este notat pe colet sau pe awb.
Pasul 3. Iti restituim banii
Iti restituim contravaloarea produselor achitate in termen de 14 zile de la data notificarii de retragere din contract, dar nu mai devreme de data la care produsul ajunge fizic la noi. La completarea cererii de retur, este obligatoriu sa fie completata si optiunea pentru modalitatea de transfer. In cazul in care se cere rambursarea sumei intr-un cont bancar, va rugam sa mentionati IBAN-ul, precum si Banca la care este deschis contul. Rambursul nu se va face decat in contul apartinand persoanei catre care a fost facturat produsul si care face returul, nu se poate face catre terti.
Aveti obligatia de a verifica produsele in prezenta curierului la momentul primirii si sa solicitati intocmirea unui proces verbal de constatare daune, in cazul in care daca acestea prezinta defecte. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Responsabilitatea fata de starea produsului
Conform Art 20, din OUG 34/2014 cu modificarile Legii nr 157/22.06.2015, riscul de deteriorare sau pierdere a produsului este transferat consumatorului in momentul in care acesta sau o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului in momentul livrarii produselor catre transportator, daca transportatorul a fost insarcinat de catre consumator sa transporte produsele, iar aceasta optiune nu a fost oferita de catre profesionist, fara a aduce atingere drepturilor consumatorului fata de transportator.
Coletele care se livreaza obligatoriu cu optiunea “ Verificare colet “ si care au fost receptionate de client sub semnatura, nu se pot schimba sau returna in cazul in care sunt deteriorate. Se presupune ca, verificand coletul, consumatorul a certificat integritatea produsului in momentul livrarii prin receptionarea acestuia. Reclamatiile ulterioare cu privire la deteriorarea produsului vor fi considerate culpa consumatorului, iar in cazul in care se doreste returul produsului in cauza, se va face o estimare a daunelor, iar suma rambursata clientului va fi redusa cu contravaloarea daunelor.
Dispozitii legale
In conformitate cu dispozitiile art. 9 din OUG 34/2014, cumparatorul, nemultumit de performantele sau calitatea produsului, sau daca constata ca produsul nu corespunde cerintelor sale, are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. In cazul denuntarii contractului, produsul trebuie sa fie in starea de la vanzare, insotit de toate accesoriile, manualele de utilizare si eventualele softuri incluse, precum si certificatul de garantie (original), iar cutia acestuia sa nu fie deteriorata.
In conformitate cu prevederile art. 13 din OUG 34/2014 rambursarea sumelor achitate pe produs se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractuluI, clientul avand obligatia sa trimita coletul catre noi in termen de 14 zile de la data denuntarii contractului, in caz contrar putem amana restituirea contravalorii produselor achitate pana in momentul in care produsul ajunge fizic la noi.
Important
Nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate sau care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele care au fost desfacute ori ale caror piese au fost inlocuite si nici produsele nefunctionale care fac obiectul reparatiilor sau inlocuirii lor in baza garantiei.
Conform art. 16 din aceeasi ordonanta, sunt exceptate de la dreptul de returnare urmatoarele:
– contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist ( la aceasta grupa se incadreaza si produsele care nu sunt pe stocurile producatorilor din Romania , iar pentru a satisfice dorinta clientului comanda se face la un partener din strainatate iar costurile de manipulare, transport sau de productie sunt ridicate acestea ne mai putand fi rambursate )
– produsele al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
– produsele executate dupa specificatiile consumatorului sau personalizate la cererea acestuia, precum si cele care prin natura lor nu pot fi returnate sau cele care se deterioreaza ori se degradeaza rapid;
– produsele confectionate la cererea consumatorului
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protective a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator
– furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (de ex. produsele nu au beneficiat de un alt serviciu cum ar fi: Mixare vopsele);
– furnizarea de produse care sunt susceptibile de a se deteriora sau expira rapid (de ex. oglinzi , usi cu sticla, sticla , obiecte ceramice, sau produsele fragile, precum si cele cu termenul de valabilitate expirat);
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena şi care au fost desigilate de consumator (aici pot intra de exemplu obiectele sanitare, lavoare, chiuvete, cabine de dus , accesorii de baie si bucatarie )
Găsești formularul de retragere dând click aici.
Procedura de retur
Completează formularul de retragere din contract. Dacă sunt câmpuri unde nu ai informația la îndemână, poți completa cu valoarea 0. Important este să completezi corect datele tale (Numele pe care a fost plasată comanda, adresa de email, numărul de telefon, contul bancar pentru returnarea contravalorii produselor și codul produsului pe care vrei să îl returnezi).
La predarea coletului către curier, asigură-te că numărul comenzii la care faci retur este notat pe colet sau pe awb.
Condiții generale :
· Produsul trebuie să aibă ambalajul original complet și etichetele intacte;
· Produsul trebuie să fie în aceeași stare în care l-ai primit;
· Produsul trebuie să aibă toate accesoriile care au fost prezente la livrarea inițială, precum și consumabilele și produsele cadou aferente (dacă este cazul);
· Produsul trebuie să fie ambalat corespunzător, conform livrării efectuate de Vânzător (de ex: produs livrat pe palet, va trebui returnat tot pe palet, produs livrat ambalat în folie de protecție cu bule, va trebui returnat ambalat identic, etc.);
· Produsul să fie însoțit de certificatul de garanție în original (dacă este cazul)
· Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate;
· Produsele menționate în Formularul de retur sau în email trebuie predate integral curierului. Dacă la verificarea efectuată de către Vânzător, în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, coletul va fi refuzat;
· Cu voucherul primit în urma returului nu se poate achiziționa același produs precum cel returnat.
· În cazul produselor care au făcut parte din comenzi care au beneficiat de discounturi suplimentare, așa cum sunt ele detaliate în pagina de Discounturi valorice comenzi, dacă totalul sumei scade sub pragul pentru care s-a acordat un discount, se va storna și discount-ul acordat pentru atingerea pragului respectiv, în urma comenzile anterioare.
· Comanda pentru coletul de retur va fi plasată la curier de către Cumpărător, obligatoriu cu opțiunea „Deschidere colet”, în caz contrar expediția va primi refuz de primire.
· Costul transportului produsului/ produselor returnate prin curier cade în sarcina Cumpărătorului.
· Costul transportului produsului/produselor achiziționate în baza voucher-ului va fi suportat de către cumpărător, chiar dacă produsele se încadrează la Campania Transport gratuit.
· Produsele fragile care sunt expediate pe curierat rapid si contin palet lemn/carton vor trebui returnate impreuna cu accesoriile de ambalare cu care au fost livrate. Prin accesorii se inteleg paletii de lemn/carton si accesoriile de fixare ale produselor pe palet. In caz contrar, se va retine o taxa de reambalare de 100 ron. Ambalajul produselor trebuie sa fie si acesta intact si original.
NU UITA ! / CITESTE CU ATENTIE !
Asadar, consumatorul/ clientul are dreptul de returna produsul achizitionat, fara penalitati, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestuia, cu suportarea cheltuielilor directe de returnare precum si raspunderea pentru integritatea coletelor la transportul retur intra in sarcina exclusiva a clientului. Din acest motiv Clientul isi va alege singur modalitatea de returnare si firma de curier cu care va colabora. Returul trebuie sa fie cu “deschidere la livrare” astfel incat pentru a evita orice fel de discutii ulteriorare coletul va fi verificat de catre noi la receptionare iar daca va fi zgariat, crapat, spart sau deteriorat se va refuza primirea coletului. Cererile de returnare ce depasesc acest termen, 14 zile, vor fi considerate nefondate/invalide.
Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. De retinut ca dupa preluarea unui retur, vom face o evaluare a starii produsului. In eventualitatea ca produsul returnat prezinta diverse neconformitati (interventii neautorizate, urme de uzura sau de folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice, lipsa componente sau accesorii, etc.),vom putea decide, in urma evaluarii acestora, sa diminuam valoarea initiala a produsului. In aceasta situatie, vom rambursa doar suma rezultata in urma evaluarii, pentru a compensa deprecierea suferita de produs.
Atragem atentia ca, în cazul în care produsele a caror returnare se solicita prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura sau folosinta/purtare/spalare, zgârieturi, pete, lovituri, produsele nu sunt in aceeasi stare in care au fost primite, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, documente de achizitie insotitoare, putem decide oprirea unei sume din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse, maxim 20% iar in cazul in care produsul nu mai poate fi adus in stare conforma pentru vanzare se va refuza returul. In cazul neacceptarii returului, coletul va fi trimis inapoi catre client.
Articolul trebuie returnat in ambalajul original nedeteriorat, cu accesoriile si etichetele intacte. Va rugam ca la returnare sa ambalati corespunzator produsul – intr-un ambalaj extern – astfel incat pe ambalajul original sa nu se lipeasca de catre curier sau altcineva, etichete si sa nu se faca inscriptionari. Totodata trebuie sa ne furnizati, in original sau copie, un extras bancar al contului propriu (nu putem plati intr-un cont apartinand unei alte persoane ci doar al persoanei ce apare pe factura!).
În cazul exercitarii dreptului de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face in cel mult 7 zile de la retur intr-un cont bancar al clinetului ce a returnat comanda. In cazul returnarilor partiale ce au beneficiat de transport gratuit, vom intocmi o factura storno pentru produsele returnate, se va recalcula comanda cu costul produselor ramase la client si adauga – in functie de valoarea rezultata, costul aferent transportului initial.
In cazul in care un produs ajunge la client incomplet, firma isi va asuma raspunderea ca intr-un termen de maximum 10 zile lucratoare sa trimita clientului componentele sau accesoriile lipsa, doar dupa acest termen isi va asuma cheltuielile pentru un eventual refuz si retur al produsului/produselor
După recepția returului de către Vânzător, compensarea valorii produsului returnat prin Drept de retur (integrală sau parțială cu reținerea costului transportului retur dacă este cazul) se va face prin emiterea unui voucher valoric valabil 30 zile de la data emiterii, care va putea fi utilizat pentru achiziționarea altor produse de pe site-ul www.rokagress.ro
Returul nu este aplicabil în cazul:
– Produselor asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/ electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
– Produselor din categoria Cabine de dus (walk-in, simple, etc) NU se accepta retur daca au fost desigilate cutiile si rupte sistemele de fixare ale cutiilor, indiferent daca au fost reambalate sau nu. Aceste produse se accepta retur exclusiv in ambalarea initiala de la producator.
– Produselor achiziționate conform specificațiilor Cumpărătorului, pe bază de comandă specială. Acest aspect se referă la produse care nu fac parte din stocul uzual al Vânzătorului, pot fi aprovizionate și livrate pe baza unei comenzi ferme și eventual a plății unui avans, în termenii agreați între părți.
– Produselor care au seriile șterse/deteriorate sau urme ale unor șocuri electrice.
– Produselor achiziționate în campania de „Lichidare stoc”.
– Produsele al căror ambalaj original a fost deteriorat sau lipsește.
Conform legislatiei sunt exceptate de la dreptul legal de retragere:
– furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (de ex. produsele nu au beneficiat de un alt serviciu cum ar fi: Mixare vopsele);
– furnizarea de produse care sunt susceptibile de a se deteriora sau expira rapid (de ex. oglinzi , usi cu sticla, sticla , obiecte ceramice, sau produsele fragile, precum si cele cu termenul de valabilitate expirat);
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena şi care au fost desigilate de consumator (aici pot intra de exemplu obiectele sanitare, lavoare, chiuvete, cabine de dus , accesorii de baie si bucatarie )